Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

Otizm doğuştan gelen ve yaşamın ilk yıllarında ortaya çıkan, bireylerin sosyal ve iletişim alanlarında belirgin yetersizlikler yaşamasına neden olan, tekrarlayıcı davranışlar vb. belirtiler gösteren bir farklılıktır. Otizm konusunda farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla 2 Nisan'da "Dünya Otizm Farkındalık Günü" münasebetiyle etkinlikler yapılmaktadır.  

Otizm Farkındalık Günü dolayısıyla açıklamalarda bulunan Genel Müdürümüz Sayın Cemal Özdemir, otizmin görülme oranlarındaki artışa dikkat çekerek güncel Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre otizm spektrum bozukluğu tanısının toplumda 44 çocukta 1 olacak şekilde oldukça yüksek oranda karşımıza çıkabildiğini ifade etti.  

Sayın Özdemir, Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrencilerin hayatın her alanında var olmasını sağlayan en etkili yöntemin eğitim olduğunu ifade etti. Sayın Özdemir, ayrıca Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrencilerin eğitimlerini tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları yanında özel eğitim okullarında, özel eğitim sınıflarında, hastane sınıflarında ve evde eğitim hizmeti yoluyla sürdürebildiğini ifade etti.  

Sayın Özdemir, Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrencilerin kaliteli eğitim alabilmelerine yönelik çalışmaların artarak devam ettiğini belirterek söz konusu çalışmaları şu şekilde sıraladı;  

"Meslek edinme atölyelerinin, uygulama evlerinin, beceri uygulama alanlarının, özel eğitim sınıflarının ve destek eğitim odalarının Bakanlığımızca belirlenmiş olan standartlara ulaştırılması için fiziki ortam, eğitim materyalleri ve donatım malzemeleri yenileme çalışmaları yapılmış, eğitim ortamlarının Türkiye genelinde standart hale getirilmesine yönelik çalışmalara devam ettiğini,  

Özel eğitim okullarına ve özel eğitim sınıflarına devam eden öğrencilere ücretsiz taşıma, özel eğitim okullarına devam eden öğrencilere ücretsiz öğle yemeği hizmeti sunulduğunu, Öğrenci, veli ve öğretmenlere yönelik çok sayıda içerik, etkinlik, uygulama ve ders kitapları hazırlanarak söz konusu içerikler Bakanlığımız mobil uygulamaları, web siteleri, sosyal medya hesapları aracılığıyla tüm öğrenci, veli ve öğretmenlerin hizmetine ücretsiz olarak sunulduğunu,  

Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla öğrenim gören özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere sistemli ve daha nitelikli eğitim hizmetleri sunabilmek ve kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarının yapıldığı okullardaki öğrenciler, öğretmenler, aileler ve ilgili paydaşların artan ihtiyaçları ve çeşitlenen taleplerinin karşılanması amacıyla "Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Ulusal Eylem Planı (2022-2026)" hazırlandığını,  

Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin davranış problemlerinin azaltılması veya ortadan kaldırılması, olumlu davranış kazandırılması amacıyla bu öğrencilerle çalışan öğretmenlere, uzmanlara ve ailelere rehberlik etmesi amacıyla "Özel Eğitimde Davranış Değiştirme Uygulama Rehberi" hazırlandığını,  

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama ve geliştirme çalışmalarına yol göstermek amacıyla "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Tüm Öğretmenler İçin Yol Haritası" hazırlanan kılavuz doğrultusunda "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Semineri" hazırlanarak söz konusu seminer uzaktan hizmet içi eğitim kapsamında e-Eğitim Platformunda e-Eğitim olarak Öğretmen Bilişim Ağında (ÖBA) yayımlanarak öğretmenlerin erişimine açıldığını,  

Kaynaştırma/Bütünleştirme Yolu ile Eğitim Uygulamaları kapsamında eğitimlerini sürdüren özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler ile çalışan öğretmenlerimiz için hazırlanan "Kaynaştırma/Bütünleştirme Kapsamında Sunulan Destek Eğitim Odası Hizmetinde Eğitim Uygulamaları Semineri" Öğretmen Bilişim Ağı'nda (ÖBA) erişime açıldığını,  

6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli yaşanan deprem felaketinden etkilenen illerde özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere eğitim hizmetlerinin sunulması amacıyla özel eğitim destek çadırları/alanları oluşturularak, yapılacak çalışmalarda kullanılmak üzere "Özel Çocuklara Özel Materyaller Projesi" kapsamında geliştirilen toplam 102 koli eğitsel materyal ile yaklaşık 400 koli materyal gönderimi yapıldığını sözlerine ekledi.  

Otizmin bir eksiklik değil, farklılık olduğunu vurgulayan Genel Müdürümüz Sayın Cemal Özdemir; otizm spektrum bozukluğu olan özel çocuklarımızın, değerli velilerimizin ve özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin her zaman yanlarında olduklarını belirtti.

Emniyet Mah. Gazeteci Muammer Yaşar Bostancı Cad. MEB Beşevler Kampüsü A Blok, 06560 Beşevler, Yenimahalle / ANKARA - 0312 413 30 49 / 0312 413 30 38

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.