Page 8 - Ses Temelli Okuyorum Yazıyorum 2.Fasikül o-m-u-t-ü-y
P. 8
ÖNSÖZ
Okuma yazma öğretimi kişilerin akademik gelişimini, bağımsız yaşam becerilerini geliştirebilmek
için en temel unsurdur. En hassas grup olan özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerimizin ise bu becerileri daha
güç kazanmaları sebebiyle, okuma yazma öğretiminin bu öğrencilerde önemi en üst düzeydedir.
Sahada bu alanda sınırlı sayıda kaynak bulunmaktadır. Genel Müdürlüğümüzce özel eğitim ihtiyacı
olan öğrencilerimizin okuma-yazma öğretimindeki güçlüklerini gidermeye yönelik "Ses Temelli Okuyorum
Yazıyorum Okuma Yazma Seti" hazırlanmıştır.
Okuma Yazma Seti hazırlanırken, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin öncelikle el-göz
koordinasyonunu güçlendirmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte, görsel ve işitsel algı becerilerini geliştirme,
çözümleme, okuduğunu - dinlediğini anlama, söyleneni yazma, bakarak yazma, akıcı okuma, okuduğu
cümle- metin ile ilgili soruları cevaplama, cümlede eksik bırakılan bölümleri doğru şekilde tamamlama, ses
harf- sözcük cümle ve metin bilgisi kazanma ve okuduklarına ilişkin yorumlama yapma gibi
birçok alanda yaşadıkları güçlüklerde dikkate alınmıştır. Etkinliklerde hafif ve orta düzeyde zihinsel
engeli, özgül öğrenme güçlüğü, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve işitme engeli olan
öğrencilerimizin bireysel özellikleri göz önünde bulundurulmuştur.
Böylelikle özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerimizin okuma yazma becerilerini en üst seviyeye
çıkararak, kendi başına bağımsız bir birey olarak yaşamlarını sürdürmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Beş öğrenci fasikülü ve bir öğretmen kılavuz kitabı olmak üzere toplam altı kitaptan oluşan bu
setin hazırlanmasında emek veren tüm arkadaşlarımıza teşekkürlerimi sunuyor, öğrencilerimize hayırlı
olmasını temenni ediyorum.
Mehmet Nezir GÜL
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü