Page 11 - teror
P. 11
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Topluma, Okullara ve Medyaya Öneriler
1) Olay esnasında çocuklar okulda öğretmenlerin bakımı al-tında olabilir.
Çocuğun güvenliğinden birinci derecede so-rumlu olduklarının farkında olma-
ları gerekir.
2) Terör saldırısının mahiyeti ve etkileri eylemin türüne göre farklıla-
şabilir. Yaygın etki oluşturan büyük kitleleri doğru-dan etkileyen bir saldırı
olabileceği gibi, kullanılan yönte-me göre etkileri daha sınırlı olabilir. Her bir
durum için okul çapında planlar hazır olmalıdır.
3) Tehlikenin sürüp sürmediğine bağlı olarak önlem ya da eylem gerçek-
leştirilebilmesi için doğru bir kaynaktan bilgi almak gerekir.
4) Okuldaki yaş gruplarına göre bakım ihtiyacı değişebilir.
5) Terör saldırısından okul doğrudan etkilendiyse, olayla ilgili bilgi, belge
ve görsellerin -varsa yaralı, can kaybı, hasar- okuldaki hiçbir görevli ya da
öğrenci tarafından yazılı, görsel basın ya da sosyal medya aracılığıyla payla-
şılmaması gerekir (Bu konuda önleyici eğitim verilmesi gerekir). Tüm bilgiler
sadece yetkililer ya da yetkilendirilmiş kişilerle paylaşılmalıdır.
KAYNAKÇA
1) Psikososyal Destek Prgramı Kitabı, Terör Travması Modulü, MEB
11