Page 11 - teror
P. 11

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü


















                     Topluma, Okullara ve Medyaya Öneriler

                     1) Olay esnasında çocuklar okulda öğretmenlerin bakımı al-tında olabilir.
                Çocuğun güvenliğinden birinci derecede so-rumlu olduklarının farkında olma-

                ları gerekir.

                     2) Terör  saldırısının  mahiyeti  ve  etkileri  eylemin  türüne  göre  farklıla-
                şabilir. Yaygın etki oluşturan büyük kitleleri doğru-dan etkileyen bir saldırı

                olabileceği gibi, kullanılan yönte-me göre etkileri daha sınırlı olabilir. Her bir

                durum için okul çapında planlar hazır olmalıdır.

                     3) Tehlikenin sürüp sürmediğine bağlı olarak önlem ya da eylem gerçek-

                leştirilebilmesi için doğru bir kaynaktan bilgi almak gerekir.
                     4) Okuldaki yaş gruplarına göre bakım ihtiyacı değişebilir.

                     5) Terör saldırısından okul doğrudan etkilendiyse, olayla ilgili bilgi, belge

                ve görsellerin -varsa yaralı, can kaybı, hasar- okuldaki hiçbir görevli ya da
                öğrenci tarafından yazılı, görsel basın ya da sosyal medya aracılığıyla payla-

                şılmaması gerekir (Bu konuda önleyici eğitim verilmesi gerekir). Tüm bilgiler

                sadece yetkililer ya da yetkilendirilmiş kişilerle paylaşılmalıdır.










                     KAYNAKÇA

                     1) Psikososyal Destek Prgramı Kitabı, Terör Travması Modulü, MEB
















                                                                                                 11
   6   7   8   9   10   11