Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

DEPREM BÖLGESİNDE 1 MART'TAN SONRA İLÇE VE OKUL BAZLI KARARLAR ALINARAK EĞİTİM ÖĞRETİM BAŞLATILACAK

Depremin meydana geldiği ilk günden itibaren ekibiyle birlikte Malatya'da faaliyetlerini sürdüren Millî Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer, TGRT Haber canlı yayınına telefonla bağlandı. Özer amaçlarının tüm öğrencileri sağlıkla okullarıyla buluşturmak olduğunu söyledi.
DEPREM BÖLGESİNDE 1 MART'TAN SONRA İLÇE VE OKUL BAZLI KARARLAR ALINARAK EĞİTİM ÖĞRETİM BAŞLATILACAK

71 ilde eğitim öğretimin 20 Şubat'ta başlayacağını, deprem bölgesindeki 10 ilde eğitime 1 Mart'a kadar ara verildiğini hatırlatan Millî Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer, "1 Mart'ta güvenli bir şekilde eğitim öğretime geçişle ilgili eksiklikler olursa geçmeyeceğiz, öteleyeceğiz ama tüm arkadaşlarımızla birlikte 1 Mart'ta belli bölgelerde, belli ilçelerde eğitim öğretime geçmeyi planlıyoruz. Onunla ilgili vatandaşlarımız tedirgin olmasınlar." dedi.   

Depremin etkilediği bölgede Millî Eğitim Bakanlığına ait 20 bin 868 bina bulunduğunu, bunlardan yalnızca 24'ünün yıkıldığını, 83'ünde de ağır hasar olduğunu aktaran Bakanımız Sayın Mahmut Özer, "Bu hafta içinde bölgedeki tüm okulların hasar tespitiyle ilgili çalışmaları nihayetlendireceğiz. Nihayetlendirdikten sonra da ilçe bazlı bir şekilde planlama yapacağız. Yani Malatya'dayız mesela... Malatya'da toplu karar vermeyeceğiz. Herhangi bir problem olmayan ilçelerde eğitim öğretime geçeceğiz ama hazırlıklarla ilgili, güvenlikle ilgili sıkıntı varsa -şimdi hatırlarsanız Kovid günlerinde nasıl okul temelli bir şekilde vaka olan yerlerde eğitim öğretime ara verdiysek ilçe veya il bazı karar verdiysek- aynı yaklaşımı burada da sürdüreceğiz." ifadelerini kullandı.   

10 ildeki öğrencilerden isteyenler başka illerde eş değer okullara nakillerinin yapılacağını daha önce duyurduklarını belirten Sayın Özer, sözlerine şöyle devam etti:  "Şu ana kadar 2 bin 681 öğrencimiz diğer illere nakillerini aldırdı. 20 Şubat itibarıyla eğitim öğretime başlayacaklar. Her geçen gün bu sayı artıyor. Biz kapasitemizi artırdık. Oradaki öğrencileri okullarımızda eğitim öğretime devam edecek şekilde kapasite oluşturuyoruz. Diğer taraftan özel öğretim kurumlarındaki yüzde 3'lük tam burslu öğrenci kontenjanını yüzde 10'a çıkardık. Yüzde 7'yi deprem bölgesindeki öğrenciler için kullanacaklar."  

Diğer illerde görev yapan ve deprem bölgesinde ailesi olan öğretmenlerin durumu için bir çalışma olup olmadığı sorusuna ise Bakanımız Sayın Mahmut Özer "Öğretmenlerimiz zaten idari izinliler, biliyorsunuz. Önümüzdeki günler içerisinde öğretmenlerimizin nakilleriyle ilgili, mazeretleriyle ilgili tayinleri, görevlendirmeleri de açacağız." diye yanıt verdi.    

Depremzede çocuklara psikolojik destek için psikososyal destek merkezi oluşturduklarını da kaydeden Sayın Özer, "Tüm çadır kentlerde, toplanma mekânlarında psikososyal destek çadırları oluşturuyoruz. Şu ana kadar  bu bağlamda 187 çadır oluşturduk. Orada sınıf öğretmenlerimiz, okul öncesi öğretmenlerimiz, hemşirelerimiz, psikolojik danışmanlarımız çocuklara oyunlar öğretiyor, oyunlar oynuyor, etkinlik yapıyorlar. Tramvayı atlatmasında yardımcı mekanizmaları devreye sokuyorlar. Dolayısıyla sahadayız." dedi.   

LGS tarihi ile ilgili bir soru üzerine açıklamanın önümüzdeki günlerde yapılacağını dile getiren Bakanımız Sayın Mahmut Özer, 2023 yılında yapılacak LGS'de 8. sınıfın, YKS'de 12. sınıfın ikinci dönem konularının bulunmayacağını hatırlatarak şöyle konuştu:  "Bizim amacımız, bütün öğrencilerimizi okullarıyla buluşturmak ama güvenli bir şekilde buluşturmak, sağlıklı bir ortamda buluşturmak...  Bakanlık olarak da tüm imkânlarımızla bunu gerçekleştirmek için adım adım kararlar alıyoruz. Öğrencilerimiz müsterih olsunlar, Bakanlık hükümetimiz tüm imkânlarıyla sahada."

Emniyet Mah. Gazeteci Muammer Yaşar Bostancı Cad. MEB Beşevler Kampüsü A Blok, 06560 Beşevler, Yenimahalle / ANKARA - 0312 413 30 49 / 0312 413 30 38

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.